VREMENIK PISANIH PROVJERA

Pisane provjere se najavljuju 14 dana ranije i upisuju u Vremenik pisanih provjera koji se nalazi u eDnevniku.

 

Usmeno i pisano provjeravanje ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda učenika

 

Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (NN 112/10, 82/19, 43/20, 100/21) regulirani su načini vrednovanja učenika, postupci kojima se vrednuje ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda  te elementi koji se pritom vrednuju, među ostalim, i usmeno i pisano provjeravanje učenika.

Usmeno provjeravanje učenika regulirano je člankom 7. Pravilnika i to kako slijedi:

Usmeno provjeravanje podrazumijeva sve usmene oblike provjere postignute razine ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda koji rezultiraju ocjenom, a provode se kontinuirano tijekom nastavne godine. Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje može se provoditi na svakom nastavnom satu bez obveze najave. U danu kada piše pisanu provjeru, učenici mogu biti usmeno provjeravani samo iz jednog nastavnog predmeta, odnosno iz dva nastavna predmeta ukoliko taj dan nema pisanih provjera.

 

Pisano provjeravanje učenika regulirano je člankom 8. Pravilnika i to kako slijedi:

Pisanim provjeravanjem smatraju se svi oblici provjere koji rezultiraju ocjenom učenikovog pisanoga uratka, a provode se kontinuirano tijekom godine. Učitelj je dužan obavijestiti učenike o opsegu sadržaja i odgojno-obrazovnim ishodima koji će se provjeravati te na koji način će se provjeravati. U jednom danu učenik može pisati samo jednu pisanu provjeru, a u jednom tjednu najviše četiri pisane provjere. Učitelj je obavezan najaviti pisanu provjeru najmanje 14 dana prije provjere te termin provjere upisati u Razrednu knjigu (e-dnevnik). Iznimno pisane provjere koje se provode sa svrhom vrednovanja za učenje ili vrednovanja kao učenje nije potrebno najavljivati.

Prema članku 9. navedenog Pravilnika, nakon pisane provjere s neočekivanim postignućem učenika, učitelj treba utvrditi uzroke neuspjeha i o njima dati povratnu informaciju učenicima. Učitelj odlučuje u dogovoru s razrednikom i stručnom službom škole o potrebi ponavljanja pisane provjere. Ponavljanje pisane provjere provodi se u redovnoj nastavi nakon što učitelj procjeni da postignuća učenika nisu dovoljna za nastavak poučavanja i učenja.

Skip to content